Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paolo Fiammingo v Benátkách
Koubková Novotná, Věra ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
Diplomová práce Paolo Fiammingo v Benátkách se zabývá osobností nizozemského malíře, který nejvýznamnější část svého tvůrčího života strávil v Benátkách. Práce shrnuje poznatky o jeho původu a konstatuje v souladu s existující literaturou k tématu, že až do jeho příchodu do Benátek není umělec známý a je těžké dohledat o jeho pobytu, uměleckém školení a činnosti zmínky. Práce se na základě rozboru jeho pozdějších děl a s oporou v odborné literatuře zabývá možnými vlivy toskánského a římského manýrismu, ale také benátského prostředí na umělcovo dílo. Nejvýznamnější část práce se věnuje Fiammingově pobytu v Benátkách, který začal s největší pravděpodobností v dílně Jacopa Tintoretta, kde se spolu s dalšími umělci podílel na jeho zakázkách. V té souvislosti práce informuje o tehdejší dílenské praxi, a o tom, jakým způsobem se umělecká díla dostávala k objednavatelům. Další částí práce je samostatná tvorba Paola Fiamminga v Benátkách, která je mimo jiné spojena s velkými zaalpskými zakázkami. Výsledky této části práce potom jsou vztaženy na případ Paola Fiamminga a jeho objednavatelů, augsburského obchodníka Hanse Fuggera a císaře Rudolfa II, a také jednoho objednavatele, jehož spojitost s Paolem Fiammingem se nepotvrdila. Další část práce se zabývá jednotlivými obrazy umístěnými v pražských a dalších...
Raná tvorba Sebastiana Luciani zv. del Piombo v Benátkách do roku 1511
Pokorná, Barbora ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce na téma "Raná tvorba Sebastiana Luciani zv. del Piombo v Benátkách do roku 1511ˮ pojednává o raném tvůrčím období Sebastiana v Benátkách před jeho odjezdem do Říma. Nejdříve jsou nastíněny základní informace o Sebastianově životě, tvorbě a přehled jeho základních děl. Stěžejní část práce se zaměřuje na Sebastianovo mládí a vývoj v nadaného umělce konfrontaci a ovlivnění soudobými umělci což z něj udělalo "Osobnostˮ na umělecké scéně v Benátkách a následně i v Římě. V další kapitole jsou představena jednotlivá připsaná díla vytvořená za jeho raného období v Benátkách a jejich pozdější ovlivnění u jiných malířů. Na závěr práce je přiložen katalog k oněm benátským dílům.
North-Italian communities in the House of Hohenstaufen's Era: Venezia a Milano
Reseková, Simona ; Drška, Václav (vedoucí práce) ; Suchánek, Drahomír (oponent)
Práca sa venuje inštitucionálnym zmenám v severotalianskom priestore za vlády Fridricha I. Barbarossu, a to konkrétne na príklade Milána a Benátok. Opisuje vývoj štátneho zriadenia oboch miest od ranostredovekého obdobia po vznik komún v priebehu 11. storočia. Jadro práce tvorí samotný rozmach komunálneho zriadenia, resp. zmeny v jeho inštitúciách, ku ktorým došlo za vlády Fridricha I. Barbarossu, a všíma si prípadný vplyv lombardských vojen medzi cisárom a Lombardskou ligou na tieto zmeny.
Peggy Guggenheimová v kulturně-politickém obraze doby
Táborská, Eva ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Peggy Guggenheimová se řadí k zásadním sběratelům moderního umění ve 20. století. Během svého života vytvořila jedinečnou uměleckou sbírku, dokázala otevřít dveře novým uměleckým směrům, zvláště abstraktnímu umění, a to pořádáním výstav, diskuzí a také vydáváním katalogů, na kterých se také sama podílela. Byla aktivní v řadě uměleckých projektů, přátelila se s mnohými moderními poválečnými umělci. Její sbírka zahrnovala přední práce kubismu, futurismu, metafyzického malířství, abstraktního malířství, surrealismu a avantgardního sochařství. Roku 1949 se Peggy Guggenheimová přestěhovala do benátského paláce Venier dei Leoni, kde strávila následujících třicet let. Její rozsáhlá sbírka je dnes přístupná veřejnosti pod vedením nadace Solomona R. Guggenheima. Diplomová práce se soustředí na kulturně-politický kontext poválečné doby. Zaměří se především na život Peggy Guggenheimové v souvislosti s rodícím se novým uměním (především americkým) a na její různorodé aktivity s tím spojené. V závěru zhodnotí význam její osobnosti pro rozvoj abstraktního umění a jeho přiblížení široké veřejnosti.
Benátské vlivy na dílo Boccaccia Bocaccina
Jiráková, Hana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
(česky) Ústředním tématem mé práce jsou benátské vlivy na dílo Boccaccia Boccaccina, který byl jedním z nejvýznamnějších představitelů cremonské malířské školy. Zpočátku pracoval v Janově, Cremoně a v Miláně a byl ovlivněn umělci jako Leonardo, Bramantino a Boltraffio. V letech 1497-1500 je Boccaccino doložen ve Ferraře. V této době provedl tzv. tondo Gronau, Nesení kříže, Madonu s dítětem z Bostonu, Madonu s dítětem z Padovy, Adoraci pastýřů z Neapole a Mrtvého Krista podpíraného andělem. Tato díla prozrazují vliv Bramantina, umbrijské školy, ale také časný vliv benátského umění. V roce 1500 nebo 1501 namaloval oltářní obraz s Madonou a dítětem se sv. Petrem, Archandělem Michaelem, sv. Janem Křtitelem a sv. Janem Evangelistou pro kostel San Giuliano v Benátkách. Vzory této kompozice jsou oltářní obraz Antonella da Messina ze San Cassiano a Madona s dítětem se světci, kterou Giovanni Bellini vytvořil pro kostel San Giobbe. Boccaccinův obraz v San Giuliano je inspirován také Ercolem de'Roberti a Lorenzem Costou. V barevnosti se projevuje vliv Giorgiona. V roce 1506 je Boccaccino doložen v Benátkách, ale také v Cremoně. V letech 1500-1506 pobýval pravděpodobně v Benátkách, ale mohl také cestovat mezi oběma městy. V této době namaloval Boccaccino několik obrazů Madony s dítětem jako polopostavy za...
Vliv velkého zemědělského podniku na rozvoj venkova
Tomšů, Karolína
Cílem diplomové práce je analýza vybraných zemědělských podniků a jejich vztahu k obcím, ve kterých dané podniky hospodaří. Pro dosažení cíle byla použita demografická studie a analýza vybraného zemědělského podniku: dotazník zaměřený na dodavatelsko-odběratelské vztahy řízený a rozhovor týkající se historie podniku a vztahu k obci. V závěru práce vyplývá, že vliv zemědělských podniků na rozvoj venkova nelze příliš zobecnit a pohlížet na něj pouze z hlediska ekonomického. U vybraných zemědělských podniků hraje roli převážně citová vazba na místo podnikání a zažitá sociální definice venkova.
Venetian-Cilician relations between 1198-1375
Reseková, Simona ; Drška, Václav (vedoucí práce) ; Picková, Dana (oponent)
Práca sa venuje popisu a analýze rôznych foriem vzťahov medzi Benátskou republikou a Kilíkijským kráľovstvom v období 1198-1175, teda počas existencie kráľovstva. Na úvod ponúka stručný prehľad dejinného vývoja oboch útvarov s dôrazom na spoločné vývojové etapy do zmieňovaného obdobia. V jadre sa venuje konkrétnemu rozboru primárnych prameňov naratívneho a úradného charakteru, ktoré reflektujú vzťahy oboch štátov.
North-Italian communities in the House of Hohenstaufen's Era: Venezia a Milano
Reseková, Simona ; Drška, Václav (vedoucí práce) ; Suchánek, Drahomír (oponent)
Práca sa venuje inštitucionálnym zmenám v severotalianskom priestore za vlády Fridricha I. Barbarossu, a to konkrétne na príklade Milána a Benátok. Opisuje vývoj štátneho zriadenia oboch miest od ranostredovekého obdobia po vznik komún v priebehu 11. storočia. Jadro práce tvorí samotný rozmach komunálneho zriadenia, resp. zmeny v jeho inštitúciách, ku ktorým došlo za vlády Fridricha I. Barbarossu, a všíma si prípadný vplyv lombardských vojen medzi cisárom a Lombardskou ligou na tieto zmeny.
Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách
Zářecká, Markéta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Anotace: Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách Bakalářská práce nese název "Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách". Práce se zpočátku stručně zabývá dějinami a barokním uměním v Benátkách. Následně je poukázáno na historické souvislosti na českém území a vyzdvižení umělců, kteří nejvíce vycházeli z benátské tradice. Dále jsou zde uvedeny, životní příběhy benátských malířů, Sebastiana a Marca Ricci jejich vzájemná spolupráce, jakož to strýce a synovce. Kapitola, která se věnuje spolupráci s Marcem, obecně rozebírá díla, na kterých se Marco možná malířsky podílel. Poslední část je věnována katalogu děl, které vlastní české, moravské galerie a zámky. V katalogu jsou také uvedena ostatní díla ze zahraničních sbírek, se kterými souvisí následná obrazová dokumentace s řádnými popisky. Klíčová slova: Sebastiano Ricci, dílo, Benátky, Marco Ricci, sbírky
Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách
Zářecká, Markéta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bibliografická citace Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách: bakalářská práce/Markéta Zářecká; vedoucí práce PhDr. Petra Oulíková, PhD. - Praha 2015 - str. 70 Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá zastoupení Sebastiana Ricciho a jeho děl v českých sbírkách. Zpočátku se práce ve stručnosti zabývá barokním malířstvím v Benátkách za období Ricciho života, na které navazuje životní příběh Sebastiana a Marca Ricciových, s čímž je spojená jejich vzájemná výtvarná spolupráce jako strýce a synovce. Poslední, ale také důležitá část této bakalářské práce je věnována katalogu děl, které vlastní české, moravské galerie a zámky. Katalog také uvádí díla stejného námětu ze zahraničních sbírek, s tím souvisí i otázky týkající se Ricciho autorství či přesné datace prezentovaných děl v katalogu. Závěrem jsou v práci shrnuty dosavadní poznatky a bádání, které byly nedílnou součástí pro vytvoření této práce. Klíčová slova: Sebastiano Ricci, dílo, Benátky, Marco Ricci, sbírky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.